تعمیرات اساسی موتور                     
  نیاز به تعمیر موتورهای ZMZ-4061، -4063، پس از رانندگی 200-250 هزار مایل بسته به شرایط رخ می دهد.                    
  این شکاف مسافت پیموده شده برای رسیدن به ارزش ها که باعث سقوط قدرت، کاهش فشار نفت در خط لوله نفت، افزایش شدید مصرف نفت (بیش از 0.25 l/100 کیلومتر)، کالایی موتور بیش از حد، افزایش مصرف سوخت، و همچنین به عنوان افزایش می زند .                

ارزش اتصالات شکاف در بخش اصلی به دلیل به پوشیدن باید ارزش های مشخص شده برای ZMZ-4025، -4026 تجاوز نمی کند.               

راندمان موتور را می توان یا با جایگزینی قطعات فرسوده با قطعات جدید استاندارد اندازه و یا بازگرداندن فرسوده و استفاده از مزدوج با قطعات جدید، بزرگتر از اندازه، بازیابی می شوند.                 

برای این منظور، تولید پیستون، رینگ پیستون، اتصال یاطاقان ¬ های میله و یاتاقان های اصلی میل لنگ، مصرف راهنماهای و دریچه های اگزوز و دیگر اقلام بزرگتر از اندازه است.                

خارج کردن موتور از ماشین .                  

برای حذف خودرو باید نصب شده در یک گودال و یا سه پایه را با روشنایی مشترک و قابل حمل است.           محل کار باید با یک، نه کمتر از 300 افراشتن و یا دیگر ظرفیت بالابری دستگاه کیلوگرم مجهز شده است.                    

کار بر روی از بین بردن موتور به تولید به ترتیب زیر:                    

- باز کردن کاپوت، باز کردن چهار پیچ ثابت آن را به لولا و حذف هود؛             

- تخلیه مایع خنک کننده از سیستم خنک کننده موتور با برداشتن درپوش رادیاتور و باز کردن شیر در بلوک موتور و بخاری.                   

در این حالت گسترش درپوش تانک باید برداشته شود؛                   

- تخلیه روغن از محل اتصال میل لنگ و جعبه دنده را با از بین بردن پلاگین تخلیه.                    

پس از تخلیه روغن پلاگین را در مکان و سفت؛                    

- باتری را بردارید.  :                    

کار انجام شده در سمت چپ از ماشین:                 

 - قطع اتصال سیم اتصال و ترمینال از کویل جرقه و حسگرها،  نشانگر فشار روغن،  نور نفت هشدار اضطراری هشدار دهنده فشار خنک کننده نور بر افروختن، نشانگر دمای مایع خنک کننده، دمای موتور؛                     

- قطع اتصال شیلنگ رادیاتور، پمپ مایع خنک کننده و ترموستات را پوشش می دهد و آنها را حذف کنید؛               

- قطع «تودهها»؛  ها                     

- واپیچاندن پیچ به پد سمت چپ به براکت در موتور.                        

 : کار انجام شده در سمت راست از ماشین:                   

- قطع اتصال سیم از دینام و استارت؛                

- قطع اتصال کانکتور سیم کشی از سنسورها و انفجار از موقعیت میل لنگ (هماهنگ سازی رمزگذار)؛                 

- قطع اتصال شلنگ هوا مصرف از فیلتر هوا و هوا مصرف لوله و شلنگ را حذف؛                

- قطع اتصال شلنگ تهویه محل اتصال میل لنگ از شیر نازل را پوشش می دهد، فیلتر هوا، لوله کاربراتور، آنها را حذف کنید؛                    

- حذف پوشش و فیلتر هوا، فیلتر عنصر؛                    

- خم سبیل و شل کردن مهره واشر قفل هوا مسکن فیلتر و دقت حذف مهره و واشر قفل، به استثنای آنها را از ورود به موتور؛                   

- حذف مسکن فیلتر هوا با فلنج و واشر کاربراتور با یک پارچه تمیز ببندید؛                

- قطع کابل از محرک کاربراتور ساسات و میله دمپر؛              

- حذف نوک کابل هارد از بازوی ساسات موتور؛                     

- قطع اتصال شلنگ را از خط کاربراتور سوخت دور زدن سوخت به سیستم سیم پیچی بشکل استوانه برای ایجاد میدان مغناطیسی دریچه انداز تاخت و تاز کردن شیلنگ؛                

 - قطع دو شیلنگ بخاری از موتور؛                    

 - قطع شلنگ ترمز خلاء محرک تقویت کننده و مبدل فشار مطلق از لوله های ورودی؛                 

- قطع اتصال از فیلتر خوب جمع شلنگ سوخت؛                    

 - باز کردن پیچ پد حق به براکت موتور.                         

 : کار انجام شده در خودرو جلو:                          

 -حذف پنجره مشبک رادیاتور پنجره مشبک توسط شل کردن پیچ و مهره؛                    

 - قطع کابل هود قفل؛                               

- باز کردن پیچ و مهره، حذف پنجره مشبک پانل رادیاتور؛                       

 حذف پیچ، حذف قلاب پایین در نصب پیش روی رادیاتور؛                     

 - قطع اتصال شلنگ از مخزن افزایش به بدن از ترموستات و توزیع لوله شاخه؛                      

- باز کردن پیچ و مهره نصب رادیاتور و حذف آن؛                       

- قلاب موتور به پس زدن دهنه اسب کامیون و کشیدن زنجیره افراشتن.                       

کار انجام شده در داخل بدنه خودرو:                              

- کشیدن دسته به دسته دنده، لاستیک بیرونی کف مهر و موم؛                              

- حذف کاپوت مهر و موم لاستیک محافظ گردن را با اهرم دنده مسکن؛                         

- باز کردن درپوش پرکننده با بدن اهرم و حذف اهرم از گردن به بالا؛                         

 - بستن سوراخ در گردن با یک پارچه تمیز.                           

: کار با ماشین از پایین به اجرا درآمد:                          

- حذف درایو مونتاژ شفت؛                        

 

در شکل 4.40. 4.40.  پلاگین پلاگین فرمت انتقال بند ناف                               

 

 

 

نصب پلاگین پلاگین ( شکل 4.40. ) را به فرمت گیربکس سوراخ؛                       

 - قطع اتصال سیم از سوئیچ نور در جعبه دنده معکوس؛                      

- قطع ارتباط کابل از دنده سرعت سنج درایو؛                    

- باز کردن دو پیچ چفت و بست کار کلاچ دیسک سیلندر و قطع استوانه از پوسته کلاچ؛                

- حذف براکت دریافت لوله سیستم اگزوز از گیربکس؛                          

- قطع سیستم دریافت لوله اگزوز از منیفولد اگزوز؛                    

 - باز کردن مهره عقب مانت موتور به گیربکس.                  

- حذف crossmember از اعضای جانبی خودرو براکت؛                   

- حذف عضو متقابل است؛                            

- حذف مونتاژ موتور با گیربکس و کلاچ است.                     

 جداسازی قطعات موتور .                         

موتور قبل از جداسازی قطعات را باید کاملا از خاک پاک شده است.                     

جداسازی قطعات و reassembly موتور در ایستاده، که اجازه می دهد تا به نصب موتور در مقررات است که ارائه دسترسی رایگان به تمام نقاط در جداسازی قطعات و مونتاژ توصیه می شود.                    

 جداسازی قطعات و مونتاژ موتورهای لازم برای ساختن ابزار اندازه مناسب (آچار، pullers ها، لوازم جانبی)، سطح کاری که باید در شرایط خوب باشد.                        

هنگامی که یک روش منحصر به فرد لوازم یدکی ماشین آلات مناسب برای کار بیشتر باید به مکان سابق خود را تعیین می کنند.                           

برای این کار، جزئیات از قبیل پیستون، پین پیستون، رینگ پیستون، شاتون، یاتاقان ها، سوپاپ ها، و غیره hydropushers، هنگامی که آنها را از بین بردن از موتور به توان به هیچ وجه مشخص شده، باعث آسیب به قسمت (مرکز منگنه، برچسب، چسباندن برچسب ها، و غیره) یا آنها را در قفسه با بخش شماره دراز بکش، به ترتیب از محل سکونت خود را در موتور.                         

 هنگامی که روش غیر شخصی تعمیر موتورهای نباید از یاد برد که میله های درب با میله، میل لنگ درپو ش یاتاقان به بلوک سیلندر، کلاه بلبرینگ با مجامع سر سیلندر میل بادامک به کار گرفته می شوند، و بنابراین نمی تواند razukomplektovyvat.                      

میل لنگ، فلایویل و صفحه کلاچ در گیاه و متعادل کننده به طور جداگانه، به طوری که آنها قابل تعویض هستند.                           

کلاچ به طور جداگانه از سیلندر انجام می شود و همچنین قابل تعویض است.                 

در gidronatyazhitelyah مسکن razukomplektatsiya با پیستون مجاز نمی باشد.                     

جداسازی قطعات موتور توصیه می شود برای انجام روش زیر:                         

- سیم برق را بکشید کلاچ .                        

 - حذف گیربکس موتور؛                             

- حذف فن؛                     

- حذف کلاچ و استارت؛                      

 تنظیم موتور روی نیمکت برای جداسازی قطعات؛                       

 - شل قرقره پیچ و مهره های خنک کننده nacoca.                      

 - شل tensioner پیچ است؛                         

- شل تسمه با screwing tensioner پیچ متحرک، حذف بند؛                     

- باز کردن پیچ و مهره چفت و بست قرقره پمپ خنک کننده، حذف قرقره، بازتابنده قرقره؛                  

- حذف سیم از نوک شمع، روشن شمع؛                  

 - قطع سیم های ولتاژ بالا از کویل جرقه اتصال، حذف مونتاژ کابل با کانکتور؛                    

- باز کردن اتحادیه آجیل را بر روی لوله و اتصالات ورودی از منیفولد اگزوز، حذف بازیافت لوله؛               

 - باز کردن پیچ و مهره شیر را پوشش می دهد، حذف پوشش شیر کامل با کویل، پیچ و مهره، واشر و بست؛                     

- حذف سوخت را از پمپ سوخت به سوخت فیلتر، فیلتر خوب؛               

- حذف پمپ سوخت؛                         

- حذف پوشش جلو از سر سیلندر؛                    

- حذف زنجیره ای بالا و متوسط ​​پستانک؛                      

- حذف پوشش بالا واشر زنجیره gidronatyazhitelya را؛                  

- نگاهی gidronatyazhitel؛                        

- میل بادامک باز کردن پیچ و مهره چرخ دنده مصرف بالابر سوپاپ و زنجیر طب مکمل و جایگزین.             

- حذف درایو های زنجیره ای از چرخ دنده میل بادامک؛                      

 - حذف ستاره از دریچه های اگزوز میل بادامک؛                     

- باز کردن پیچ میل سوپاپ را پوشش می دهد، برداشتن درب ظرف، فلنج محوری؛                   

- حذف میل بادامک  با استفاده از مکش یا آهنربا، ترتیب آنها را به ترتیب از شماره سیلندر.                     

- شل پیچ بست شلنگ بخاری دستگاه مصرف، حذف شلنگ از نازل؛                   

 - پیچ جفت براکت بالا ژنراتور شل؛                      

- باز کردن مهره پیچ اتصال ژنراتور به قلاب بالا، حذف آستین پیچ؛                        

 - باز کردن مهره پیچ اتصال ژنراتور به براکت پایین تر، حذف، ژنراتور؛                     

- حذف شلنگ از EGR کاربراتور اتصالات، سوئیچ خلاء حرارتی، دریچه recirculation.                      

- شل گیره پیچ در سوخت کاربراتور چوک خط لوله، شلنگ را از نوک پستان؛                       

 - باز کردن مهره از کاربراتور، حذف واشر، واشر کاربراتور، فضا؛                      

- باز کردن دریچه recirculation آجیل، واشر، واشر شیر؛                     

- باز کردن پیچ فیلتر سوخت خوب، حذف مونتاژ فیلتر با خطوط لوله سوخت؛                      

- باز کردن سوئیچ خلاء حرارتی؛                          

- باز کردن مهره از لوله ورودی، حذف واشر واشر لوله های ورودی؛                      

- باز کردن مهره از منیفولد اگزوز، واشر، واشر منیفولد اگزوز؛                    

- شل بست شیلنگ ترموستات مسکن؛                    

- باز کردن پیچ برگزاری مسکن ترموستات، حذف مسکن، واشر؛                     

- واپیچاندن اتصالات فشار سنج روغن،                        

- باز کردن پیچ و مهره چفت و بست سر سیلندر، حذف پیچ و مهره و واشر .                       

- حذف سر سیلندر؛                            

 

 

در شکل 4.51. 4.51. برداشتن فنر سوپاپ ها                       

 

 

 

 

 

 

 

- با استفاده از ابزار ( شکل 4.51. ) خود را برای از بین بردن فنر سوپاپ.               

به صفحه فنر سوپاپ ها رفته کراکر، شما نیاز به فشرده سازی چشمه پس از دسته تلنگر یک چکش بر روی دستگاه های صفحه؛                      

- حذف سوپاپ ها، ترتیب آنها را به ترتیب از شماره سیلندر؛                    

- حذف کسیکه چیزی را باریکه باریکه جدا میکند راهنماهای کلاه  حذف شیر توصیه می شود برای تعمیر سر سیلندر.                  

- روشن کردن موتور لجن و کثافت نفت؛                      

- باز کردن پیچ و مهره آمپر پوسته کلاچ به بلوک، حذف واشر، قدرت؛                   

- باز کردن پیچ و مهره ماهی تابه روغن، واشر، تابه روغن، واشر؛                    

- باز کردن پیچ حامل پمپ روغن روی درپوش سوم تحمل اصلی؛                     

- حذف پمپ روغن نصب پیچ و مهره، حذف پمپ روغن، واشر، سحر و جادو محور پمپ روغن را می راند؛                      

- باز کردن اتصال میل لنگ پیچ، حذف پیچ و مهره، واشر بهار؛                    

 - با استفاده از این ابزار برای حذف پولی میل لنگ.                     

- باز کردن پیچ و مهره چفت و بست پمپ خنک کننده درب مدار، حذف پیچ و مهره و واشر، پمپ خنک کننده، واشر؛                  

- باز کردن tensioner پیچ، حذف tensioner؛                     

- حذف پوشش و gidronatyazhitelya واشر گام اول، به حذف gidronatyazhitel را؛                    

- باز کردن پیچ هماهنگ سازی سنسور، سنسور؛                  

- باز کردن پیچ برگزاری مدار پوشش، از برداشتن درب ظرف، قلاب پایین ژنراتور را؛                    

- حذف زنجیره درایو از مرحله دوم از چرخ دنده میل بادامک با شافت میانی؛                         

- پیچ و مهره چرخ دنده شافت میانی، حذف زنجیری، زنجیره ای؛                        

- باز کردن پیچ و مهره چفت و بست فلنج از شافت میانی، حذف پیچ و مهره و واشر، فلنج؛                   

 - حذف پوشش پیچ و مهره درایو پمپ روغن، برداشتن درب ظرف، درزبندی؛                   

- باز کردن مهره پینیون درایو پمپ روغن، حذف مجمع دنده را با مهره؛                      

- حذف شافت میانی؛                   

 - اکسترود پر از شافت میانی؛                   

- با استفاده از کمک کن به حذف بوش و چرخ دنده از میل لنگ؛               

- باز کردن پیچ کفش tensioner های زنجیره ای درایوهای مرحله برای اولین بار از میل بادامک، حذف کفش؛                  

- باز کردن پیچ کفش tensioner های زنجیره ای درایوهای مرحله دوم از میل بادامک، حذف کفش؛          

 - باز کردن پیچ کفش فرمت، حذف گسترش دهنده؛                 

- باز کردن پیچ و مهره چفت و بست ادم بیکاره و مهمل مدار پایین تر، حذف پستانک؛                 

- باز کردن درپوش مهره میله های اول و چهارم، حذف میله های درب با درج، حذف آستر را از تخت میله را پوشش می دهد؛                      

- حذف پیستون از میله های در مونتاژ از استوانه های اول و چهارم؛                   

-تنظیم میل لنگ شاتون دوم و سوم دهانه رحم به طوری که در مقام اول قرار داشتند، باز کردن مهره درپوش دوم و سوم شاتون، حذف میله های درب با درج، حذف آستر را از تخت میله را پوشش می دهد؛                 

- حذف پیستون از میله استوانه دوم و سوم؛                

 - داخل کلاچ سنبه خطنقطهگذرهایخطیحداقل دیسک splined.                

- حذف یک به یک، در دوزهای منقسم، پیچ و مهره کلاچ فشار، حذف دیسک؛                 

- حذف دیسک کلاچ با سنبه چاک دار؛ پیچ و مهره چرخ لنگر، حذف فلایویل با پین؛                

- باز کردن پیچ و مهره چفت و بست پوشش عقب، حذف مونتاژ پوشش عقب با لاستیک آستین؛          

- باز کردن درپوش یاتاقان میل لنگ پیچ و مهره، پیچ و مهره  حذف دستگاه کشش درپوش یاتاقان میل لنگ، polushayby از بالای میل لنگ یاتاقان محوری؛                

- حذف میل لنگ محوری را تحمل میل لنگ polushayby پایین تر؛                

- حذف ریشه در آسترهای تخت خواب و بلوک سیلندر از کلاه یاتاقان میل لنگ؛                 

- تنظیم کلاه یاتاقان میل لنگ در بلوک با توجه به شماره؛               

- رفع پیچ های یاتاقان میل لنگ درپوش؛               

- باز کردن سنسور ضربه (knock) مهره، واشر، سنسور را؛                  

 - باز کردن فیلتر روغن؛                  

- شیر تخلیه بلوک سیلندر را روشن کنید؛                     

- حذف اتصال درج میله میله.                   

- ایجاد یک کلاه بر روی پیچ و مهره شاتون، آجیل پیچ؛                 

 

در شکل 4.52. حذف رینگ پیستون پیستون                        

 

 

 

 

- حذف روغن فشرده سازی پیستون حلقه لیسه با کسیکه چیزی را باریکه باریکه جدا میکند ( شکل 4.52. )؛                   

- حذف حلقه حفظ؛                     

- در شکل 4.53. اکستروژن مچ پین پیستون دستگاه کشش: 1 - پیستون، 2 - پین پیستون، 3 - سنبه 4 - پیچ استخراج                  

 

- اکسترود با استفاده از ابزار و سنبه میله پیستون پیستون (نگاه کنید به شکل 4.53 ).            

لوازم یدکی ماشین آلات، قطعات، مجامع و سیستم های موتور                     

بلوک سیلندر، پیستون ها، شاتون، شافت میانی                       

بلوک سیلندر با سوراخهای دیواره های سیلندر، کت آب و محل اتصال میل لنگ، و یا با دنده شکسته و سطح بالایی از حمایت از یاطاقان ¬ های اصلی، جا به جا شود.  به عنوان یک نتیجه از خوردگی بلوک سیلندر برای به دست آوردن شکل نامنظم طول مخروط و در امتداد لبه .                     

- بیضی است. بزرگترین ارزش را از سایش می رسد بالای سیلندر نزدیک به حلقه فشرده  سازی بالا، سمت از پیستون در TDC، کوچکترین .                  

- در قسمت پایین، سمت از پیستون به BDC.                  

هنگام تعمیر سیلندر، دو اندازه از تعمیر وجود دارد: از 1st و 2.  در پیستون های بزرگتر از اندازه مشابه ساخته شده و رینگ پیستون است. سیلندر باید بلوک، معمولا توسط همان مقدار از تعمیر با معلولیت میلی متر انجام می شود، سوار شده به سیلندر اندازه اسمی، به جز زمانی که مورد نیاز به "عقب نشینی" خراش جزئی در سیلندر آینه (در داخل قطر سیلندر بزرگتر توسط 0.10 میلی متر) .                

- در این مورد اجازه داده شده است تنها به اصلاح سیلندر معیوب.                     

اگر تعمیر هستند تعداد محدودی از پیستون، آن است که توصیه می شود به محاسبه انحراف قطر هر سیلندر (بر اساس اندازه واقعی قطر دامن پیستون، طراحی شده به کار در استوانه با فاصله 0،036-0،060 میلی متر) و اندازه مته سوراخ برای این سیلندر.                     

انحرافات سیلندر را تشکیل می دهند باید در زمینه تلرانس های بعدی در قطر سیلندر این گروه قرار.                     

در شکل 4.120.متوسط ​​محور: 1 - بولت 2 - صفحه قفل، 3 - چرخ دنده، 4 - به رهبری یک ستاره، 5 - آستین محور جلو 6 - شافت میانی 7 - لوله شافت میانی، 8 - محور پمپ روغن چرخ دنده ی محرک 9 - مهره ، 10 - دیسک چرخ دنده ی محرک پمپ روغن 11 - شفت توپی عقب 12 - بلوک سیلندر، 13 - فلنج شافت میانی، 14 - پین                    

تعمیرات آستین opop شافت میانی این است که آنها را برای تعمیر (ضخامت افزایش می یابد)، و پس از اندازه مته سوراخ اسمی از تعمیر و یا تحمل تعیین شده برای حمایت از اندازه اسمی جایگزین.                 

- با توجه به درجه سایش مجلات بلبرینگ شفت.                 

قبل از تعمیرات لازم برای حذف لوله تحمل 7 ( شکل. 4.120 ). در هنگام نصب آستین تعمیر برای مطابقت با سوراخ به حصول اطمینان از کانال های نفتی است.  بلبرینگ شافت میانی با مته سوراخ به نصب تنها برای اطمینان از هم ترازی.                     

دهانه رحم شافت میانی اندازه تعمیر با تحمل تاسیس گردن از اندازه اسمی، در مورد استهلاک در بیش از حداکثر پرداخت شده است.                   

 صدمه به سوراخ رزوه به صورت شکافهای را مختل و یا موضوع حداقل دو خط بازیابی اندازه اسمی در زیر شیر.                

حفره های موضوع با پوشیدن و یا شکست بیش از دو نخ نخ، برش موضوع بازیابی اندازه افزایش یافته است، از صحنه vvertyshey رگه و پس از برش آنها را در اندازه اسمی موضوع یا نصب درج مارپیچی رگه.                       

روش دوم مؤثرتر است و کمتر کار فشرده است.                   

پارامترهای کنترل در تعمیر بلوک سیلندر، پیستون ها، شاتون و شافت میانی در جدول داده شده است. 4.12.               

جدول 4.12  پارامترهای کنترل در تعمیر از بلوک سیلندر، پیستون ها، شاتون و شافت میانی                                                          

 

 

 

 

میل لنگ                

در حضور ترک هیچکدام از طبیعت، میل لنگ باید تعویض شود.                

برای خارج کردن مواد سایش در حفره مجلات شاتون و کانال های نفتی میل لنگ باید گردن از ترافیک، فلش (با محلول سود سوزآور، در حرارت 80 درجه سانتی گراد) و یک برس فلزی برای تمیز کردن حفره ها و کانال ها پیچ و تاب است.                   

پس از تمیز کردن، شستشو آنها را با نفت سفید، و منفجر خشک با هوای فشرده، و سپس بسته بندی شمع گشتاور 38-42 نیوتن متر (3،8-4،2 kgf · متر).               

اگر صدمه به موضوعات در سوراخ دو خط آن را بازیابی با بهره برداری از اندازه اسمی.                

 اگر دو یا چند تاپیک زده، تعمیر به شرح زیر است:                      

- برش سوراخ برای پیچ و مهره چرخ لنگر.                      

- نصب و راه اندازی از درج پیچ مارپیچ.                        

- موضوعات را در سوراخ زیر چرخ ضامن دار .                   

- برش تعمیر موضوع؛                       

- موضوعات در سوراخ تحت چوب پنبه .                   

- برش موضوع تعمیر. شاتون و یقه ریشه، پوشیده در محدوده بزرگتر از اندازه، بزرگتر از اندازه (1، 2 و یا 3) با تحمل تعیین شده برای اندازه اسمی از گردن (تحت گردن اندازه اسیاب تعمیر) پیچ و تاب بخوری.                

 کانال های تیز لبه های پخ نفت بلانت مخروطی ابزار ساینده، و سپس گردن به صیقل قرار داشته است.                  

پارامترهای کنترل در تعمیر میل لنگ در جدول نشان داده شده است. 4.13                      

 جدول 4.13. پارامترهای کنترل در تعمیر میل لنگ .                                              

 

 

 

 

 سر سیلندر، میل بادامک و قطار دریچه                          

 اگر حفره ها، ترک ها و فرسودگی شغلی در دیوارهای اتاق های احتراق و تخریب پل بین صندلی شیر به سوراخ می اندازد وجود دارد سر سیلندر باید با یکی از جایگزین. تعمیر سوراخ پیچ به آن مشخص شده برای سوراخ رزوه سیلندر مشابه است.                               

 در شکل 4.133.برداشتن فنر سوپاپ ها                                                     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای بررسی تنگی دریچه برای ریختن نفت سفید را به متناوب کانال های ورودی و خروجی از سر سیلندر. جریان نفت سفید از صفحات شیر ​​نشان می دهد که آنها نشت. نشت دریچه های حذف شده از سر سیلندر با استفاده از ابزار ویژه ای برای فشرده سازی چشمه های شیر ( شکل. 4.133 ).          وقتی disassembling دریچه ها، در شیوه ای سازگار با موقعیت خود را در سر گذاشته، برای نصب بعدی در سایت قدیمی است.                       

قبل از دامن سوپاپ باید کنترل شود و اگر خم شده است وجود دارد بشقاب شیر و شیر سوزش صندلی.                       

در صورت وجود از این نقص برای بازگرداندن تنگی دریچه دامن و خسته کننده باید اول رفتار زین، و یک دریچه آسیب دیده جایگزین شده است.                       

اگر شکاف بین ساقه سوپاپ و بوش راهنمای بیش از 0.20 میلی متر، دریچه و آستین باید با افراد جدید جایگزین شده است.                       

- با افزایش از 0.02 میلی متر از اسمی، دوم - افزایش، از مجموع 0: با کمک هزینه برای پردازش توسط قطر داخلی پس از به سر و قطر بیرونی 3 ابعاد تعمیر مطبوعات و مناسب  - برای قطعات یدکی سوپاپ اندازه اسمی، و bushings راهنمای تولید 2 میلی متر از اسمی، سوم - افزایش از 0.02 میلی متر بزرگتر از اندازه (جدول 4.14).                         

 جدول 4.14.  پارامترها در تعمیر از قطار سر سیلندر سوپاپ و میل بادامک                                      

 

                            

 

 

 

 

در شکل 4.134 سرریز راهنماهای سوپاپ                         

 

 

 

اکستروژن بوش راهنما با سنبه (پوشیده می شود. 4.134 ).                       

قبل از اینکه شما به قی راهنماهای را به تعیین نگهداشت سر سیلندر.                 

نگهداری سر سیلندر اگر پس از پردازش سوپاپ صندلی فاصله از محور میل بادامک به صورت دریچه انتهای ساقه فشرده به صندلی مورب کار کمتر از 35.5 میلیمتر خواهد بود.               

 گر این وضعیت برآورده نمیشود، سر سیلندر است که فراتر از تعمیر.                     

سر سیلندر است نه فراتر از تعمیر، اگر سطح مجاور به بلوک، صافی از 0.1 میلی متر دارد. وقتی که نصب راهنماهای جدید به باشد خنک در دی اکسید کربن ("خشک یخ") به دمای منهای 40-45 ° C، و سر سیلندر است به درجه حرارت به همراه 160 گرم می شود - 175 ° C. بوش در مجمع باید شود به سوراخ یا سر آزادانه قرار داده تلاش اندک.                      

قبل از خسته کننده (اسکن) سوراخ به قطر 14.2 می  لی متر - bushings اول بزرگتر از اندازه در سر بدون هیچ گونه سوراخ درمان اضافی در سر، تعمیر اندازه بوش دوم و سوم نصب شده است.                     

 

در شکل 4.135. پروفایل نشیمنگاه سوپاپ:  الف - مصرف B - PROM ب - عرض چمفر                       

 

 

پس از نصب و اسکن آستین مورب دسته صندلی (مخرب و یا خسته کننده)، مرکزی این ابزار بیش از سوراخ در آستین.  هنگامی که پردازش باید ابعاد نشان داده شده در حفظ شکل. 4.135 ,                  

و اطمینان از متحدالمرکز مورب بر روی صندلی شیر با یک سوراخ در مرکز (ضرب و شتم نیروی کار نسبت به مورب سوراخ بوش صندلی ممکن است بیشتر از 0.05 میلی متر).                       

پس از chamfering است لازم به کاهش عرض درمان درون زاویه صندلی 30 درجه به اندازه از "ب" برابر میلی متر (2 ± 0،4) در صندلی دریچه ورودی، (2 ± 0،3) میلی متر برای صندلی های دریچه اگزوز.                      

 سپس در دریچه های پیچ و تاب بخوری، با استفاده از رب دامن، متشکل از یک بخش از میکرون M-20، و دو بخش نفت- 20A.                       

قبل از مجموعه های زیر از سر سیلندر باید محفظه احتراق پاک و ورودی، کانال های خروجی از لجن و رسوبات، پیش نمناک با دوده نفت، آن را از سپرده اسپری جلوگیری هنگامی که آن برداشته می شود و مانع ورود گرد و غبار سمی در تنفس. پاک و ضربه آنها را با هوای فشرده.                    

 بر روی مجموعه ای bushings راهنمای سوپاپ به طور همزمان باید از یک سنبه حمایت از چشمه ها و واشر های فشرده به مهر و موم ساقه سوپاپ را تاسیس نماید.                   

 میله های روغن کاری سوپاپ ها، مورد استفاده در موتور می شوند، قرار دادن شیر در آستین با توجه به منظور نصب و جمع آوری آنها را از بهار با استفاده از ابزار خاص ( شکل. 4.51 ).                      

اطمینان حاصل کنید که کراکر در دریچه های شیار حلقوی بودند.                           

پور نفت را به کانال خروجی ورودی، و تنگی دریچه اطمینان حاصل شود. برای تعیین ترخیص در یاطاقان ¬ های کلاه یاتاقان میل بادامک از همه باید مجموعه ای مطابق با شماره خود.  قبل از نصب را پوشش می دهد از "1"، "2"، "3"، "4"، "5"، "6"، "7" و "8" تخت سر سیلندر نیاز به توان روغن، مورد استفاده برای موتور.                           

 مرکزی از پوشش می دهد با استفاده از استوانه ای شکل به قطر سنبه 35-0،02 میلی متر، در رختخواب گذاشته شد.                             

 پس از سفت کردن درپوش گشتاور 19-23 نیوتن متر (1،9-2،3 kgf · متر) برای استخراج سنبه به سمت عقب از سر سیلندر (با عقب پوشش سر سیلندر باید برداشته شود).                             

 اگر یکی از ترخیص کالا از گمرک تحمل بیش از 0.15 میلی متر خواهد بود، سپس شما نیاز به جایگزین یا سر سیلندر و یا میل بادامک است.                   

  شکاف در سوراخ و hydropushers hydropushers ها باید 0.15 میلی متر تجاوز نمی کند.               

  ترخیص کالا را با بیشتر شما نیاز به جایگزین کردن ها یا hydropushers و یا سر سیلندر.                  

 سطحی و تحمل بادامک مجلات باید عاری از خراش ها و چاله های عمیق و سایش است که بیش از آستانه. پس از شفت آزمایش باید تمیز و صیقل دادن سطح گردن و فک.                     

پارامترهای کنترل در تعمیر سر سیلندر، قطار سوپاپ و میل بادامک در جدول ذکر شده است.  .۴.۱۴      Gidronatyazhitel                         

در هنگام تعمیر موتور gidronatyazhiteli لازم برای پیاده کردن، آنها را شستشو و جمع آوری اقلام ("اتهام").                         

از بین بردن gidronatyazhitelya به ترتیب زیر:                          

 

در شکل 4.119. مونتاژ: 1 - مونتاژ شیر 2 - حلقه قفل، 3 - پیستون 4 - مورد، 5 - بهار 6 - حفظ حلقه                          

 

- باز کردن دریچه بدن 1 (نگاه کنید به شکل 4.119 ) از بدن 4 gidronatyazhitelya؛                        

 - حذف از بدن 4 پیستون بهار 5 و 3.                            

ساخت gidronatyazhitelya به ترتیب زیر:                          

 

  در شکل 4.136. مونتاژ سنبه برای gidronatyazhitelya                             

 

 

 

 

- تنظیم ساختمان در چهار gidronatyazhitelya سنبه ثابت عمودی ( شکل 4.136 )؛                  

 - قرار دادن پیستون به gidronatyazhitelya مسکن 3 (نگاه کنید به شکل 4.119 ) برای قفل کردن روی رینگ پیستون 6 قفل در سنبه، یک جفت از پیش روغنکاری شده با روغن، اعمال شده به موتور؛                

- قرار دادن پیستون بهار 5. در بهار از بدن شیر برای ایجاد gidronatyazhitelya و فشرده بهار، پیچیده شده در محوطه با حلقه قفل بر روی پیستون باید در شیار مسکن و جلوگیری از جابه جایی پیستون در مسکن.                   

هشدارها                            

 یک. در gidronatyazhitele مونتاژ با کلیک کردن بر روی فواره زدن اب از مسکن طرح ریزی برای جلوگیری از پیستون پیستون تعامل با بدن تحت عمل بهار فشرده مجاز است.                    

دو. اجازه داده نشده در ساختمان gidronatyazhitelya مونتاژ محکم برای جلوگیری از نقض هندسه مونتاژ پیستون.                    

پمپ خنک کننده                          

جداسازی قطعات و reassembly پمپ شبیه به آن دسته از عملیات ZMZ-4025، -4026.                       

 

 

در شکل 4.80. 4.80. Napressovka هاب قرقره پمپ مایع خنک کننده بر روی شفت                                            

 

 

 

 

تنها تفاوت این است که وقتی که با فشار دادن بر روی بلبرینگ غلتکی ( شکل را ببینید . 4.80 ) پمپ قرقره هاب باید به اندازه (106 ± 0،2) حفظ میلی متر است.                      

 پمپ روغن                         

در مورد گسل در سیستم روغن کاری، ناشی از خرابی پمپ روغن، آن را باید برچیده شود.               

برای جداسازی قطعات، انجام موارد زیر:                          

- خم تورهای سبیل قاب، قاب بالابر و شبکه؛                              

 

 

در شکل 4.124.  پمپ روغن: 1 - پر و بال پرنده را کندن دنده 2 - مسکن 3 - سیلندر 4 - محور 5 - دنده محور 6 - پارتیشن 7 - مصرف مکش با مش                                                    

 

 

 

 

 

 

 

- باز کردن چهار پیچ و مهره، حذف مصرف مکش 7 (نگاه کنید به شکل 4.124 ) و دیوار 6؛ - خروج از بدنه 5 و محور شفت دنده 3 با 7 پینیون مونتاژ؛                    

 

در شکل 4.125.   —  فشار کاهش شیر: 1 - پیستون، 2 - بهار 3 - دیسک 4 - پین                     

 

 

- حذف واشر 3 (نگاه کنید به شکل 4.125 ) 2 و فشار پیستون بهار کاهش دریچه 7 از لوله خروجی، حذف روستایی اسکاتلندی که کلبه رعیتی دارد پین 4؛                     

- شستشو قطعات و منفجر هوای فشرده.                    

برای آزمایش فشار سوپاپ کمک به مطمئن شوید که حرکت پیستون خود را آزادانه در حفره خود را بدو ن متراکم، و بهار در شرایط خوبی است.                    

طول مدت بهار در یک کشور آزاد باید 50 میلیمتر است.                     

نیروی بهار تحت فشار از 10 میلی متر باید 4.6 N  با تضعیف نیروی بهار باید تعویض شود.                 

در صورتی که هواپیما از دیوار توسعه پمپ روغن دنده در یافت می شود، شما نیاز به refinished آن را به از بین بردن آثار تولید "را به عنوان صرفا".                   

برای بزرگ پمپ سایش پوشش باید جایگزین شوند.                     

برای جمع آوری پمپ، انجام موارد زیر:                    

- تنظیم سوپاپ پیستون، بهار و واشر برجسته در دهانه مکش مصرف در پین روستایی اسکاتلندی که کلبه رعیتی دارد و امن، پیش روغنکاری پیستون نفت را به موتور اعمال؛                 

- تنظیم به بدن از روغن مونتاژ پمپ شافت پینیون و سهولت چرخش را بررسی کنید.                    

- تنظیم به بدن و دنده محور برای آزمایش سهولت چرخش دو چرخ دنده را نشان میدهند؛                   

- تنظیم پارتیشن، مصرف مکش و پیچ آنها را به بدن با چهار پیچ و مهره و واشر گشتاوری 14-18 نیوتن متر (1.4-1.8 kgf · متر)؛                  

 - تنظیم مش شبکه و اسکلت قاب سبیل zavaltsevat در لبه گیرنده پمپ روغن؛                   

- بررسی فشار توسط پمپ. فشار در خروجی در یک مقاومت معین هستند بررسی می شود. برای این منظور یک دستگاه خاص به خروجی پمپ لوله با قطر نازل متصل شده از 1.5 میلی متر و طول 5 میلی متر است.                       

پمپ و خالص باید در مخزن باشد، غرق در مخلوطی از 90٪ و 10٪ نفت نفت یا M8V M-53/10-G1 را.               

 سطح مخلوط را در مخزن 20-30 میلی متر در زیر هواپیما مسکن رابط ها و پارتیشن های پمپ روغن است.  این پمپ بوسیله یک موتور الکتریکی، هدایت می شود. هنگامی که سرعت شفت پمپ 250 دقیقه -1 فشار توسط پمپ باید حداقل 120 کیلو پاسکال (1.2 kgf / cm 2 قدرت) و در 750 دقیقه -1 - 400 تا 500 کیلو پاسکال (4 تا 5 kgf / سانتی متر 2).                    

سیستم تامین                     

مرمت و بازسازی سیستم برق به تعمیر موتورهای ZMZ-4025، ZMZ-4026، قبلا شرح داده شده در این راهنما است.                     

مونتاژ موتور                       

 ابعاد قطعات جفت است که باید در هنگام مونتاژ موتور و اجزای آن در جدول ذکر شده است. 4.15. 4.15.      

 

در شکل 4.137.  بلوک سیلندر و پیستون                                         

 

 

 

 

 

در شکل 4.138.  خم مکانیزم                               

 

 

 

 

 

در شکل 4.139. Countershaft                       

 

 

 

در شکل 4.140. 4.140. محرک شیر                               

 

 

        

 

 

در شکل 4.141.  پمپ روغن، شیر امداد و روغن درایو پمپ                                                                                                   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در شکل 4.142.  پمپ خنک                                          

 

 

 

 

عدم تعادل چرخش قطعات و اجزای سازنده، مونتاژ موتور را در جدول داده شده است. 4.16.                

جدول 4.16. عدم تعادل چرخش قطعات و اجزای سازنده، اجازه داد موتور مونتاژ                     

 

 

 

 

عدم تعادل چرخش قطعات و اجزای سازنده، اجازه داد موتور مونتاژ جزئیات، گره  روش برای حفظ تعادل عدم تعادل مجاز، گرم · سانتی متر، نه بیشتر راه اصلاح عدم تعادل  میل لنگ  پویا  18 در هر انتها حفاری این فلز در جهت شعاعی از وزنه 14 میلی متر قطر مته به عمق 25 میلی متر  چرخ لنگر با خطوط  ایستا  15  حفاری این فلز در طرف مقابل کلاچ چفت و بست، در شعاع 115 میلی متر قطر مته میلی متر 14 به عمق 12 میلی متر مته مخروط نور. حفر بیش از 10 سوراخ است. فاصله بین محور چاله ها - و نه کمتر از 18 میلی متر  مونتاژ کلاچ با مسکن  ایستا  10  نصب و راه اندازی و priklepyvaniem پوشش جفت سوراخ فلنج. مجاز به مته سوراخ در بال پوشش 9 میلی متر قطر، واقع در 273 میلیمتر قطر سوراخ بین وزنه تعادل  پولی میل لنگ با دمپر  ایستا  10 حفاری از این فلز در جهت شعاعی مته دمپر دیسک با قطر 10 میلیمتر به عمق بیش از 10 میلی متر است. حفاری سوراخ تا 3. فاصله بین محور چاله ها - و نه کمتر از 18 میلی متر   عملیات آماده سازی، ZMZ قبل از مونتاژ ZMZ-4061-4063 هستند همان است که قبل از مونتاژ، ZMZ ZMZ-4025-4026.  مونتاژ موتور باید به ترتیب زیر انجام شده است:                       

- رفع بلوک موتور ایستاده، به دقت بازرسی سیلندر آینه، در صورت لزوم، باید فرسوده لیسه به حذف تسمه بر حلقه فشرده سازی بالا است.  این فلز باید تراز با سطح فرسوده سیلندر.                   

- باز کردن چوب پنبه کانال های نفت و ضربه تمام کانال های نفتی با هوای فشرده، سفت شدن شمع در جای خود؛                      

توجه داشته باشید                    

 میل لنگ، فلایویل و کلاچ مونتاژ متعادل نیست                     

- پاک کردن با دستمال سفره در زیر آستر تخت خود را در بلوک و میل لنگ درپوش یاتاقان؛                   

- تنظیم در بالای تخت بلوک (شیار) درج یاتاقان میل لنگ ها و قاب ها در تخت خواب                   

- پایین (بدون شیار)؛ - پاک کردن گوش با بافت و مالیدن آنها را با روغن موتور؛                      

- پاک کردن با پارچه اصلی و اتصال میل لنگ میله مجلات، روان آنها را با روغن موتور تمیز و نصب شفت در بلوک سیلندر؛                               

- روانکاری روغن موتور و نصب polushayby یاتاقان: - در بستر ریشه شیار سوم سیلندر (لایه antifriktsionnym به گونه میل لنگ)، پایین تر - با درپوش سوم تحمل اصلی و. آنتن باید به پوشش شیار؛                       

- تنظیم بقیه درب ریشه مناسب دهانه رحم، و سفت کردن پیچ و مهره نصب میل لنگ تحمل گشتاور درپوش 100-110 نیوتن متر (10-11 کیلوگرم · متر)، پیش روغنکاری موضوعات پیچ با روغن موتور؛              

- خم چرخش میل لنگ باید آن را به صورت رایگان با کمی تلاش؛                       

 - درب با مهر و موم لاستیک پایان عقب میل لنگ، بررسی مناسب بودن بسته بندی برای رفتن است.                     

 اگر مهر و موم پوشیده می شود لبه های کار یا کمی بال میل لنگ را پوشش می دهد، جایگزین کردن آن با یک جدید.                      

نصب و استقرار غده در درب توسط oppavki توصیه شده است.                           

 - را پر کنید 2/3 حفره بین لبه کار و بساک بسته بندی گریس CIATIM-221، برای ایجاد و تضمین پوشش به پیچ واحد به 12-18 N · متر (1.2-1.8 kgf · متر).                     

 مرکزی درب را به سنبه؛                      

- تنظیم به چرخ لنگر در انتهای پشتی میل لنگ تا به عنوان هماهنگ چاله ها با یک سنجاق در چرخ طیار                        

- تنظیم واشر پیچ چرخ لنگر، سود و سفت کردن پیچ و مهره 72-80 N · متر (7،2-8،0 kgf · متر)؛            

- تنظیم فضا چرخ لنگر و مطبوعات در بلبرینگ 80203AS9 با سپر.                   

 انجام زیرمجمع شاتون و پیستون.                          

انتخاب پیستون به بلوک سیلندر و پین پیستون به پیستون و میله باید در درجه حرارت از قطعات اجرا شده است (20 ± 3) درجه سانتی گراد  پیستون ها در قطر خارجی و قطر داخلی سیلندر را به گروه پنج (نگاه کنید به جدول 4.17) مرتب شده است.                    

. جدول 4.17. گروه های اندازه پیستون ها و بلوک سیلندر                     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گروه های اندازه پیستون ها و بلوک سیلندر افزایش در تعمیر نماد گروه مته سوراخ (دامن)، میلیمتر مته سوراخ، میلی متر  -  92،000-91،988 92،036-92،048  B 92،012-92،000 92،048-92،060  به 92،024-92،012 92،060-92،072  T 92،036-92،024 92،072-92،084 92،048-92،036 92،084-92،096  0.5 92،500-92،488 92،536-92،548 92،512-92،500 92،548-92،560 92،524-92،512 92،560-92،572 92،536-92،524 92،572-92،584 92،548-92،536 92،584-92،596 93،000-92،988 93،036-92،048 B 93،012-93،000 93،048-93،060  به 93،024-93،012 93،060-93،072  T 93،036-93،024 93،072-93،084 93،048-93،036 93،084-93،096  در استوانه ها بی حوصله و یا واحد جدید باید در برابر گروه های اندازه پیستون سیلندر تنظیم شود.                    

 

در شکل 4.60. انتخاب پیستون به آستین با استفاده از نوار-پروب و دینامومتر 24، U-17،202                                                   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

امکان انتخاب از گروه های همسایه، در نتیجه، همانطور که در انتخاب از پیستون در سیلندر در حال کار، انتخاب پروب نیروی کشش نوار با ضخامت 0.05 میلی متر و عرض 10 میلی متر ساخته شده           است.                  

نوار گذاشته کاو شگر بین سیلندر و پیستون در سراسر ارتفاع پیستون و در هواپیما عمود بر محور پین پیستون به بزرگترین قطر پیستون قرار داده شده است.                     

 نیروی دینامومتر، در ارتباط با یک پروب روبان ( شکل. 4.60 ) باید 35-45 در ساعت (3.5-4.5 کیلوگرم).                  

 علامت گذاری پیستون                       

 - نامه نشان می دهد گروه زد بر روی پیستون؛                       

 - تعمیر افزایش نشان می دهد کتیبه "406" (اندازه استاندارد) و یا "406AR" (تعمیر افزایش 0.5)، و یا "406BR" (تعمیر افزایش 1.0)، تولیدات در جدار یکی از کارفرمایان در پین پیستون.                   

 در این نامه اشاره دارد به یک گروه از سیلندر رنگ بر روی سطح خارجی بلوک، به حق، در برابر هر یک از سیلندر می شود.                         

 برای سهولت انتخاب انگشتان، شاتون و پیستون ها را به چهار گروه اندازه با اندازه کاهش می یابد (جدول 4.18) تقسیم شده است.                           

جدول 4.18. ابعاد انگشتان، پیستون و شاتون                         

 

 

 

 ابعاد انگشتان، پیستون و شاتون قطر میلی متر                                       

برچسب انگشت سوراخ در babyshke پیستون سوراخ هایی در آستین شاتون  انگشت میله 22،0000-21،9975 22،0000-21،9975 22،0070-22،0045  سفید  من 21،9975-21،9950 21،9975-21،9950 22،0045-22،0020  سبز II 21،9950-21،9925 21،9950-21،9925 22،0020-21،9995  زرد  III 21،9925-21،9900  21،9925-21،9900  21،9995-21،9970  قرمز  IV  علامت گذاری انگشتان خود و میله               

 - در سطح داخلی، میله - میله در سر انگشت سنجاق و میله های با رنگ مشخص شده اند. پیستون - در اعداد رومی (حذفی) و یا رنگ بر روی پایین وزن رئیس. پین پیستون به شاتون انتخاب شده است، متعلق به یک گروه و یا همان همسایه، با ترخیص از 0،0045 به 0،0095 میلی متر است.                     

 

 

در شکل 4.61. انتخاب پین پیستون به شاتون                                          

 

 

 

 

 

 

 

 

در انتخاب پین پیستون را محکم باید شامل، اما بدون پارازیت در سوراخ میله اتصال فوقانی در زیر نیروی انگشت شست ( شکل. 4.61 ). پین پیستون را باید کمی با روغن موتور روغن کاری شده است.                

از آنجا که گسترش خطی از مواد پیستون در حدود 2 برابر بیشتر از انگشتان دست از مواد، و سپس در دمای معمولی اطاق به انگشت در سوراخ تنش کارفرمایان با پیستون است.  بعد از پیستون و پین باید همان.                  

  پیستون کامل با پین پیستون، رینگ پیستون و اتصال مونتاژ میله باید توسط وزن کنترل می شود. تفاوت مجموعه توسط وزن یک موتور '10 تجاوز پس از انتخاب از پیستون و پین پیستون باید ادامه زیرمجمع اتصال میله و پیستون به ترتیب زیر:                      

 

 

در شکل 4.59.   تمیز کردن لجن در شیار پیستون ها                          

 

 

- پاک کردن پایین پیستون و پیستون شیار حلقه سپرده ( شکل 4.59. )؛                   

 - فشار در پین پیستون به پیستون و شاتون با یک ابزار خاص (نگاه کنید به شکل 4.60 ).                     

 در همان زمان پیستون به دمای 60-80 گرم ° C (انگشت سرد در اتصالات از پیستون می تواند باعث آسیب به سطح سوراخ در کارفرمایان پیستون، و همچنین تغییر شکل پیستون).  اتصال میله و پیستون قبل از شروع به مونتاژ با پین پیستون باید به شرح زیر گرا: فلش بر روی پیستون (یا کلمات "به"، در سمت بیرونی از رئیس زیر انگشت شست واقع شده)، طاقچه در کنار زبانه درب روی میله و خم شاتون باید شود به کارگردانی یک طرف؛                    

 

 

در شکل 4.63.   انتخاب رینگ پیستون به سیلندر                               

 

 

 

- انتخاب کنید تا به سیلندر رینگ پیستون است. شکاف حرارتی، اندازه گیری در قلعه از حلقه، در یک استوانه قرار می گیرد (نگاه کنید به شکل 4.63 ) باید 0.3-.6 میلی متر برای حلقه های فشرده سازی و .5-1.0 میلیمتر - برای چرخ های فولادی دریچه ساقه حلقه. در استوانه فرسوده را به کوچکترین شکاف به میزان 0.3 میلی متر - یک حلقه فشرده سازی و 0.5 میلیمتر - برای چرخ های بنیادی فولاد دریچه حلقه ها؛                     

در شکل 4.64.   اتمام ترخیص جانبی بین رینگ پیستون و شیار در پیستون                               

 

 

 

 

 

- بررسی فاصله بین پروب و دیوار شیار رینگ پیستون (نگاه کنید به شکل 4.64 ). بررسی را به دور از پیستون در نقاط مختلف است.  فاصله باید برای حلقه های بالا و پایین فشرده سازی در محدوده 0،050-0،087 میلی متر، حلقه روغن های پیش ساخته - 0،115-0،365 میلی متر؛                 

در شکل 4.4.  نصب رینگ پیستون پیستون: 1 - حلقه فشرده سازی بالا، 2 - فشرده سازی حلقه پایین تر، 3 - دیسک حلقه، 4 - بسط محور، 5 - متسع کننده شعاعی                                                    - با

 

 

 

 

 

 

استفاده از ابزار سایش رینگ پیستون پیستون. فشرده سازی حلقه پایین برای راه اندازی زنگ تفریح ​​درونی پایین پیستون ( شکل. 4.4 ).  این حلقه ها در شیار حرکت آزادانه؛                  

 - قرار دادن پیستون در سیلندر به شرح زیر است:                      

- شرق شاتون و پیستون گروه به طوری که فلش بر روی پیستون وارد کنید (و یا کلمات "به" رئیس) به طرف جلو بود؛  - پاک با بستر بافت، اتصال میله و کلاه، پاک کردن و قرار دادن آنها در گوش؛             - چرخش میل لنگ به طوری که cranks سیلندر اول و چهارم را اشغال کردند و موقعیت مربوط به BDC؛        

- روانکاری یاتاقانها، پیستون، شفت لنگ و گردن از سیلندر اول با روغن موتور تمیز؛                 

 - حل قفل حلقه فشرده سازی در یک زاویه 180 درجه به هر یک از دیسک های قفل و حلقه نفت در زاویه 180 درجه به یکدیگر 90 درجه نسبت به قلعه از حلقه های فشرده سازی.  متسع کننده قفل دو عملکردی با زاویه 45 درجه به قلعه از یکی از دیسک های حلقوی را تعیین کنید.                       

- قرار دادن بر روی پیچ و مهره های ایمنی شاتون ferrules برنج، چین دار، و یا فشرده کردن (compress) حلقه با استفاده از یک قالب برای نصب در یک پیستون سیلندر؛                          

 

 

 در شکل 4.65. نصب رینگ پیستون در داخل سیلندر به وسیله سنبه                         

 

 - قرار دادن پیستون داخل سیلندر (نگاه کنید به شکل 4.65 ). قبل از نصب پیستون یک بار دیگر باید مطمئن شوید که اعداد حک شده بر روی میله و درپوش آن، مطابقت شماره سریال سیلندر، بررسی موقعیت پیستون و شاتون در سیلندر؛                         

- سفت میله لنگ سر به خم گردن، حذف برنج پایانه های پیچ، قرار دادن میله درب.اتصال درپوش میله باید تنظیم شود به طوری که اعداد حک شده بر روی درب و میله، به یک طرف تبدیل شد. سفت مهره با گشتاور گشتاور آچار 68-75 نیوتن متر (6،8-7،5 kgf · متر)؛                            

- را در همان جهت از سیلندر پیستون چهارم؛                        

 - چرخش میل لنگ 180 درجه و قرار دادن پیستون سیلندر دوم و سوم؛                  

- چرخش چند بار میل لنگ، که باید به راحتی چرخش در یک تلاش کوچک؛                  

-برای ایجاد دارنده پمپ روغن و پمپ روغن در بلوک و رفع آنها؛                 

- روانکاری روغن موتور bushings شافت میانی، مجموعه ای از پر را شیار بر روی ساق پا را از شافت میانی و شفت در بلوک سیلندر به بوش خروج از نصب؛                   

 - تنظیم درایو دنده پمپ روغن با یک مهره به شفت را از شافت میانی و سفت کردن مهره دنده؛                    

- برای ایجاد و تضمین فلنج از شافت میانی، با سوراخ های کوچکتر قطر فلنج به بلوک مجاور باشد؛                     

 - روغن موتور روان غلتکی با روغن چرخ دنده ی محرک پمپ رانده می شود و درج آن را در سوراخ بلوک گیر ورودی چرخ دنده ی محرک درگیر پمپ روغن است؛                       

- آستین غلتکی را از سوراخ برای وارد کردن سحر و جادو درایو شافت پمپ روغن؛                      

 - نصب واشر و پوشش درایو پمپ نفت، ایمن درب؛                     

- تنظیم درایو های میل بادامک به ترتیب زیر .                 

  

 

در شکل 4.116. — بخش جلویی از میل لنگ: 1 - پیچ و مهره (یا ضامن) 2 - دمپر قرقره همگام با دیسک، 3 - بسته بندی، 4 - پوشش های زنجیره ای، 5 - بوش، 6 - ستاره، 7 - بلوک سیلندر، 8 - پوسته بلبرینگ، 9 - میل لنگ 10 - تحمل پوشش، 11 - لجن و کثافت نفت، 12 - O حلقه لاستیک، 13 - واشر قفل                 

- ستاره 6 (نگاه کنید به پرس شکل 4.116 ) در انتهای میل لنگ.                 

- برای ایجاد یک لاستیک O حلقه 12 و آستین 5 به بالا داخلی O-چمفر حلقه بر روی ساقه از میل لنگ؛  - تنظیم پر به میل لنگ سوراخ کلید قرقره؛                   

در شکل 4.118.میل بادامک دیسک: 1 - میل لنگ چرخ دنده، 2 - gidronatyazhitel پایین تر زنجیره ای 3 - shumoizoliruschaya لاستیک واشر، 4 - لوله 5 - کفش های زنجیره ای gidronatyazhitelya پایین، 6 - زنجیره کمتر، 7 - رهبری توسط یک چرخ دنده شافت میانی، 8 - چرخ دنده متوسط محور 9 - gidronatyazhitelya فوقانی کفش های زنجیره ای، 10 - زنجیره gidronatyazhitel بالا، 11 - زنجیره بالا، 12 - علامت نصب روی چرخ دنده، 13 - پین با میخ پرچ بهم متصل کردن، 14 - ستاره میل بادامک سوپاپ مصرف، 15 - مدار دمپر بالا، 16 - توزیع ستاره شفت از دریچه های اگزوز، 17 - سطح بالای سر سیلندر، 18 - پستانک های زنجیره ای به طور متوسط، 19 - دمپر مدار پایین تر، 20 - پوشش های زنجیره ای، ML و M2 - علائم زمان بر روی بلوک سیلندر                         

 - روشن کردن موتور میل لنگ برای مطابقت با علامت بر روی چرخ دنده میل لنگ را با علامت "M2" در بلوک سیلندر (نگاه کنید به شکل 4.118 )، که به سمت از پیستون سیلندر برای اولین بار در TDC متناظر است.                  

در این صورت برچسب بر روی بلوک سیلندر باید در مورد محور sprockets دندان توخالی متقارن واقع شده است.                   

 - برای ایجاد دمپر مدار پایین تر 19، به طور کامل screwing پیچ و مهره.              

 - قرار دادن بر روی زنجیره ای رانده چرخ دنده 6 تا 7 (تعداد دندان ها - 38) چرخ دنده شافت میانی و میل لنگ موتور.               

 نصب چرخ دنده های زنجیره ای به شافت میانی، و برچسب روی محور چرخ دنده محور میانی باید منطبق با برچسب «M1» در بلوک سیلندر، شعبه پیشرو در زنجیره انتقال از طریق دمپر باید محکم؛         -

 تنظیم درایو چرخ دنده 8 (تعداد دندان ها - 19) شافت میانی و محکم کردن پیچ و مهره شفت چرخ دنده متوسط.           

; قفل کردن صفحه به لبه پیچ خم؛                    

 - ایجاد زنجیره ای از کفش 5 gidronatyazhit

elya مرحله اول (زنجیره ای) رانندگی میل بادامک؛                  

 - فشار پرس gidronatyazhitelya کفش، جلو و زنجیره ای، بررسی نصب و راه اندازی توسط علامت ستاره و به طور دائم اتصال دمپر پایین تر 19.              

بعد از نصب زنجیره درایو شافت میانی مجاز نیست به چرخش میل لنگ را تا زمانی که میل بادامک نصب درایو های زنجیره ای و gidronatyazhiteley.               

- ایجاد زنجیره ای از کفش 9 gidronatyazhitelya مرحله دوم (زنجیره ای بالا) رانندگی میل بادامک؛       

- آن را در زنجیره درایو زنجیری از هشت شافت میانی 11 درایو مرحله دوم از میل بادامک؛           

- پوشش زنجیره ای با یک واشر لاستیکی، بررسی مناسب بودن بسته بندی برای رفتن.          

 اگر مهر و موم پوشیده می شود لبه های کار یا کمی را پوشش می دهد توپی از میل لنگ، جایگزین کردن آن با یک جدید.             

 نصب و استقرار غده در درب توسط سنبه توصیه می شود؛                

- را پر کنید 2/3 از فضای بین لبه کار و بساک بسته بندی گریس TSIATIM1-221؛               

- نگه داشتن زنجیره ای از پریدن از مرحله دوم از چرخ دنده شافت میانی، نصب و تعمیر پوشش های زنجیره ای و بازوی همزمان ژنراتور، سفت گشتاور پیچ 22-27 نیوتن متر (2.2-2.7 kgf · متر)؛          

- برای ایجاد و تحکیم پمپ مایع خنک کننده بر روی درب های زنجیره ای با سفت کردن پیچ پمپ برای پوشش دادن گشتاور های زنجیره ای 22-27 نیوتن متر (2.2-2.7 kgf · متر)؛                     

 - روانکاری روغن موتور سوراخ در زنجیره درب gidronatyazhitel و نصب کنید در مونتاژ gidronatyazhitel 2 در نقطه خالی کفش لمس است، اما فشار ندهید، به منظور جلوگیری از راه اندازی عرضه gidronatyazhitelya؛                        

- تنظیم به واشر درب gidronatyazhitelya تصحیح لاستیک 3؛                    

- بستن درب و فناوری اطلاعات ایمن gidronatyazhitel 2 پیچ و مهره                    

 - را فشار دهید سنبه را از طریق در سوراخ درب به gidronatyazhitel gidronatyazhitelya، حرکت آن تا آن را متوقف می شود، پس از آن آزاد، و حلقه قفل گذاری بر روی پیستون می آیند از تعامل با gidronatyazhitelya مسکن و اجازه پیستون و بدن منتقل شد توسط بهار.                      

  مورد تمام راه را به ماشین لباسشویی درب حرکت می کند و زنجیره ای از کفش تنگ است؛                   

- قرار دادن چوب پنبه به چهار gidronatyazhitelya؛                     

- نصب آب شلنگ خروجی پمپ اتصال پمپ لوله خروجی از مسکن ترموستات؛                  

 - کاربردی تا پایان افقی پوشش های زنجیره ای و کلاه لب به لب از زنجیره بلوک سیلندر یک لایه نازک از چسب درزگیر ELASTOSIL 137-83؛                          

- تنظیم واشر سر سیلندر بر روی بلوک و راهنمای سوزن و چسب، درزگیر ELASTOSIL 137-83 در پد سطح واقع در زنجیره درب؛                     

در شکل 4.34.  دنباله ای از سفت کردن مهره های سر سیلندر                        

- Podsobrannuyu نصب سر سیلندر بر روی بلوک و سفت کردن پیچ و مهره های سر در دو مرحله - سفت کردن اولیه با گشتاور 40-60 نیوتن متر (4-6 kgf · متر) و نهایی - 130-145 نیوتن متر (13،0-14،5 kgf · متر).                   

  دنباله ای از سفت کردن پیچ و مهره نگه داشتن سر سیلندر در شکل نشان داده شده است. 4.34 . موضوعات پیچ قبل از نصب گریس؛                    

- باز کردن پیچ و حذف پوشش میل بادامک، پاک کردن با بستر پارچه زیر میل بادامک در سر و پوشش می دهد؛                       

- روانکاری با روغن موتور، موتور مورد استفاده برای، تحت سر از سوراخ و نصب hydropushers hydropushers را در سر سیلندر.                   

هنگام تعمیر موتور بدون جایگزین hydropushers نصب آنها در مطابق با نشانه گذاری بر روی آنها به نوار خروج پایین hydropushers است، او باید جایگزین شوند، بنابراین به عنوان نگهداری نیست.                

برای حذف یک آهنربا یا فنجان مکش؛                 

- تنظیم میل سوپاپ در سر سیلندر، پس از مسواک زدن تخت در سر، آرواره ها و گردن میل بادامک روغن موتور.                   

میل بادامک سوپاپ مصرف sprockets پین، میل بادامک و سوپاپ اگزوز - راه اندازی یک ستاره به پین ​​راست.                        

با توجه به داده های موقعیت زاویه ای کم از میل بادامک پایدار؛               

 - تنظیم پوشش جلو از میل بادامک با جای آن را در فلنج محوری تاسیس نصب و جابجایی طولی به دلیل اطمینان از نصب از فلنج رانش میل بادامک در شیار؛                     

- تنظیم تعداد درپوش 3 و عدد 7 میل بادامک و قبل از سفت کردن پیچ و مهره چفت و بست را پوشش می دهد تا سطح تماس را با هواپیما بالای درب از سر سیلندر؛                     

- تنظیم همه کلاه دیگر در مطابق با مارک و سفت کردن پیچ و مهره چفت و بست را پوشش می دهد که قبلا؛                      

 - سفت شدن پیچ و مهره به طور کامل پوشش می دهد 19-23 نیوتن متر گشتاور میل بادامک (1،9-2،3 kgf · متر)؛                         

- روان همه کم میل بادامک روغن موتور را چک کرده و چرخش هر یک از یاتاقان های میل بادامک، که میل بادامک را خم کلیدی برای یک چهار وجهی خاص بر روی میل بادامک به سمت چشمه فشرده سازی کامل، یکی از دریچه های استوانه.                      

با پیچ و تاب و بیشتر به میل بادامک به خم خود اقدام فنر سوپاپ ها را به موقعیت تماس با این pushrods کم؛                     

- بررسی سهولت چرخش میل بادامک و پس از آن به نوبه خود soorientirovat آنها را به طوری که محل پین 13 (نگاه کنید به شکل 4.118 ) در زیر ستارگان مرتب تقریبا به صورت افقی و در جهات مختلف فرستاده شدند.                    

 این میل بادامک پایدار و با آرایش زاویه ای کم ارائه شده؛                      

- برای شروع نصب proverky موقعیت زاویه ای شافت دریچه های اگزوز میل بادامک است.                 

برای این منظور، پرتاب یک ستاره 16 درایو های زنجیره ای، چرخ دنده بر روی بال و پین از یک میل بادامک، و برای تطبیق پین را روشن کنید و سوراخ چرخ دنده میل بادامک برای چهار وجهی جهت عقربه های ساعت است.                      

چرخش میل بادامک در جهت عقربه های ساعت به سفت شاخه پیشرو های زنجیره ای، با برچسب 12 در چرخ دنده باید همزمان با هواپیما بالای سر سیلندر 17.  ما می توانیم چرخش میل لنگ اجازه نمی دهد؛                       

- برای نصب، گوشه ای از دریچه های اگزوز میل بادامک در یک ستاره به پرتاب 14 درایو های زنجیره ای، چرخ دنده بر روی بال و پین از یک میل سوپاپ با شل کردن کمی در مدار شعبه بین ستاره.  چرخش میل بادامک در جهت عقربه های ساعت به سفت زنجیره ای، با برچسب 12 در چرخ دنده باید همزمان با هواپیما بالای سر سیلندر؛                         

- قرار دادن به شکاف مصرف شیر چرخ دنده میل بادامک بادامک پمپ درایو سوخت؛                       

- تنظیم و تنگ تر 46-74 نیوتن متر (4،6-7،4 kgf · متر) پیچ و مهره ستاره (و بادامک میل بادامک سوپاپ مصرف)، در حالی که میل بادامک از عطف های کلیدی برای چهار وجهی؛                       

- تنظیم gidronatyazhitel بالای 10 زنجیره درایو شبیه به میل بادامک نصب مدار زنجیره پایین gidronatyazhitelya؛                           

- برای ایجاد به طور متوسط ​​18 و 15 در مدار ادم بیکاره و مهمل بالا، پیچیدن پیچ و مهره ها به طور دائم؛ - به جلو و شاخه های دومین مرحله از زنجیره با چرخش میل لنگ موتور در هنگام چرخش و به طور دائم اتصال زنجیره ای میانی و فوقانی ادم بیکار و تنبل؛                       

- تنظیم قرقره در شفت میل لنگ برای متوقف کردن و پیچ پیچ و مهره 104-128 نیوتن متر (10.4 - 12،8 kgf · متر)؛                           

- نصب کنترل در پایان مجمع میل بادامک است.                        

برای این کار، از چرخش میل لنگ موتور به خم طی دو نوبت قبل از مسابقه بر روی دمپر میل لنگ را با یک علامت بر روی جلد از زنجیره نشانه.                    

 در علائم مشابه بر روی چرخ دنده میل سوپاپ باید با هواپیما بالای سر سیلندر همزمان؛                

- تعمیرات موتور در ارتباط با حذف از میل بادامک، سر سیلندر و ستاره روی شافت میانی، واحد درایو در هنگام مونتاژ از میل بادامک برای تولید، به عنوان بالا را نشان داد؛                      

- اگر تعمیر می تواند برداشته شده و چرخ دنده شافت میانی پوشش های زنجیره ای، قبل از جداسازی قطعات پیستون، از مجموع 1 سیلندر برای نصب به TDC در سکته مغزی فشرده سازی، با خطر ابتلا به پولی میل لنگ باید با تب همزمان در زنجیره بالا و برچسب در sprockets شافت بادامک قرار داده می شود به صورت افقی در جهات مختلف و همزمان با سطح فوقانی سیلندر پخت و پز است.                  

پس از از بین بردن میل بادامک و سر سیلندر چرخش میل لنگ تنها می تواند به بازگشت به جایگاه اصلی خود، یا 2 نوبت.                    

 چرخش میل لنگ 1 انقلاب حتی زمانی که اتفاقی از علامت بر روی قرقره و پوشش های زنجیره ای منجر به نصب نادرست از زمان بندی سوپاپ.                          

هنگامی که به طور نادرست نصب چرخ دنده میل بادامک و چرخ دنده بر روی برچسب منطبق با هواپیما بالای سر سیلندر.                        

در این حالت، حذف sprockets، خم میل لنگ در طول چرخش در یک نوبت و تکرار تنظیم ستاره، همانطور که در بالا نشان داد؛                       

- برای ایجاد و تحکیم قرقره پمپ خنک کننده؛                        

- مونتاژ پوشش جلو از سر سیلندر را با یک درایو اهرم متوسط ​​پمپ سوخت و بهار؛                      

- برای ایجاد و تضمین پوشش جلو از سر سیلندر؛                               

- تنظیم ترموستات مسکن به شلنگ خروجی به نازل پمپ خنک کننده و تامین مسکن ترموستات به سر سیلندر، سفت بست شیلنگ؛                              

- تنظیم منیفولد اگزوز، موتور قلاب بلند و قلاب بر روی لوله آب مصرف منیفولد اگزوز ناودانی، سود و سفت گردو؛                           

 - فشار در میله لوله نفت و تنظیم اشاره گر؛                           

- ایجاد و تضمین براکت بالایی ژنراتور را در حالی که موتور های قلاب بالابر جلو؛                      

 - برای ایجاد و تحکیم غلتکی تنش؛                           

- برای ایجاد و تحکیم لوله ورودی؛                                  

 - روانکاری مفاصل بال پایین تر از استوانه ای با درب و عقب زنجیره درزگیر پوشش چسب خمیر ELASTOSIL 137-83 یا VH-25؛                         

- تنظیم به فلنج پایین تر از بلوک سیلندر نفت لجن و کثافت واشر پان؛                     

 - برای ایجاد و تثبیت لجن و کثافت پان نفت و قدرت پوسته کلاچ؛                          

- برای ایجاد و تحکیم برده و فشار کلاچ، دیسک کلاچ مرکزی سنبه؛                       

 - برای قرار دادن قطعات موتور و مجالس (نگاه کنید به "جداسازی قطعات موتور)، پس از توالی معکوس؛  - حذف موتور از پایه، نصب و وصل کلاچ سیلندر؛                            

- گریس قرار داده و بر روی جلد اول انتقال مونتاژ کلاچ کلاچ یاتاقان؛                        

- بالا بردن و تعمیر گیربکس؛                           

- قرار دادن چنگال کلاچ.                           

نصب موتور بر روی خودرو                     

 نصب موتور بر روی یک خودرو ساخته شده را در جهت معکوس حذف آن.    

                

تهران سه راه افسریه میدان مسعودیه مجتمع تجاری پامچال پلاک ۵۰

تلفن    ۳۳۴۷۸۴۴۷-۰۲۱ ---  ۳۳۸۷۱۸۱۵-۰۲۱  فکس    ۳۳۴۷۸۴۴۷-۰۲۱

تلفن همراه   ۵۱۷۴۷۳۳-۰۹۱۲     ۵۸۸۸۵۵۸۱-۰۹۱۲     ۲۰۷۲۳۹۷-۰۹۱۲

+ نوشته شده در  سه شنبه هشتم فروردین 1391ساعت 15:14  توسط امیر داودی |